Indlæg af Pia Foght (A) byrådsmedlem og næstformand i Ældre, Social, Sundhed og Forebyggelse.
Aktivitetshuset i Gilleleje – tillykke med 10-års fødselsdagen.
Det er dejligt at tænke 10 år tilbage, hvor vi i det daværende byråd traf beslutningen om at skabe et nyt seniorfællesskab i Gilleleje. Mange møder og forskellige holdninger førte frem til beslutningen om et samlingssted for seniorer, og jeg havde selv et stort ønske om placeringen, men endte med det tidligere forladte fritidshjem tæt på skolen.
Det gør mig både glad og stolt, at en engageret gruppe borgere i Gilleleje greb denne mulighed og gjorde visionen til virkelighed. Resultatet er i dag et velfungerende aktivitetshus, som skaber fællesskab, glæde og livskvalitet for mange ældre borgere.
En stor tak til jer alle for det store og grundige arbejde – og endnu engang hjertelig tillykke med de 10 år og tak for en god dag sammen med Jer, da fødselsdagen blev fejret.

(udgivet d. 12. maj 2026)